Internet Marketing

Average: 3.8 (24 votes)

In dit artikel wordt Internet Marketing uitgelegd. Na het lezen begrijpt u Internet Marketing en kunt u dit toepassen op het strategisch beleid van uw organisatie.

U kunt de volgende onderwerpen in dit artikel verwachten:

Wat is Internet Marketing?

Internet Marketing is een breed begrip dat staat voor alle marketing activiteiten op en over het internet. Omdat het belang van internet op onze samenleving toeneemt wordt internet marketing ook steeds belangrijker. Hedendaagse marketing budgetten verschuiven verder van traditionele media naar nieuwe media.

Internet Marketing is nieuw, er is relatief weinig kennis bij de gemiddelde marketeer en omvat ook een breed scala aan technieken. Het is eigenlijk een vak apart met verschillende specialisaties. Overige gangbare namen voor Internet Marketing zijn online marketing en e-marketing. 

Waarom Internet Marketing 

Internet Marketing heeft een aantal voordelen ten opzichte van traditionele marketing:

  • Relatief goedkoop – Internet is vergeleken met traditionele vormen van marketing relatief goedkoop.
  • Conversie – Resultaten meten via internet is vergeleken met traditionele vormen van marketing vaak gemakkelijker.  
  • Gepersonaliseerd – Via het internet is het gemakkelijker reclame uitingen persoonlijk te maken ten opzichte van massa communicatie met traditionele marketing. 
  • SDP (Segmentatie/doelgroep/positionering) – Door internet te gebruiken is het vaak mogelijk om gericht een doelgroep te bereiken.  

Vormen van Internet Marketing

Er zijn veel verschillende technieken die onder de verzamelnaam Internet Marketing vallen. Denk hierbij aan o.a. 

Video uitleg Internet Marketing

Internet Marketing uitbesteden? Neem contact met ons op!

By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.

Over de auteur

Edwin Muilwijk

http://linkedin.com/in/edwinmuilwijk https://twitter.com/EdwinMuilwijk