Actiemarketing

Average: 3.5 (8 votes)

In dit artikel wordt Actiemarketing uitgelegd. Na het lezen begrijpt u Actiemarketing en kunt u dit toepassen op het strategisch beleid van uw organisatie.

 
U kunt de volgende onderwerpen in dit artikel verwachten:

Wat is Actiemarketing?

Actiemarketing is een marketingtechniek gericht is op het beïnvloeden van korte termijn gedrag met als doel het behalen van korte termijn resultaten (zoals verkoop). Vaak wijkt de Actiemarketing af van de lange termijn strategie. In het verleden ging het om “sales promotie”.

Vormen van Actiemarketing

  • Sales Promotie

De aankoop van producten aanmoedigen door bijvoorbeeld aanbiedingen en korting.

  • Interactieve Marketing

Marketing waarbij interactie tussen bedrijf en klant belangrijk is. Er is de mogelijkheid om feedback te geven of ergens op te reageren. Dit is vaak het geval op het internet,sms e.d.

  • Event Marketing

Het sponsoren van een evenement met als doel het behalen van korte termijn verkopen.

  • Experience Marketing / Belevingsmarketing

Experience marketing is gericht op het creëren van een merkbelevenis tijdens de consumptie van een product. Door entertainment te bieden is er sprake van een echte ervaring. Veel grote organisaties maken gebruik van deze techniek zoals het Hard Rock café, Mc Donalds en Coca Cola.

  • Marketing pr

Het inspelen van de marketing op publieksgroepen

Voorbeeld Video Actiemarketing 

Griffioen Traffic Builders heeft een goed voorbeeld van actiemarketing op youtube gezet.

Actiemarketing uitbesteden? Neem contact met ons op!

By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.

Over de auteur

Edwin Muilwijk

http://linkedin.com/in/edwinmuilwijk https://twitter.com/EdwinMuilwijk

Reactie toevoegen