Mensen geloven slogans

Average: 3.3 (12 votes)

Red Bull gaat 13 miljoen dollar schadevergoeding uitkeren aan mensen die dachten dat Red Bull je vleugels zou geven. Dit is geen grap van mij want zo goed bedenk ik ze niet. Er zijn echt mensen die zich bekocht voelen omdat ze dachten dat je met Red Bull boven menselijke prestaties kunt leveren. De leverancier van het energiedrankje heeft zich nog verdedigd door te zeggen: ‘We zeiden toch dat we ‘bull’ verkochten’.

Er zijn dus mensen die reclameslogans echt geloven. Er zijn dus mensen die denken dat er geen betere is dan Miele. Maar iedereen weet toch dat je reclameslogans nooit letterlijk moet nemen? Dan kun je wel aan het procederen blijven. Dan kun je Mona ook wel een proces aan doen. Hoezo? ‘Mona daar word je blij van?’. Ik word er helemaal niet blij van. Ik word er dik van! Of Calvé ‘Wie is er niet groot mee geworden?’. Ja ik, roept Roel van Velzen! De dronken automobilist die na de blaastest tegen de politieagent zegt dat hij dacht dat hij ‘heerlijk helder’ van Heineken zou worden. Bonduelle is niet echt de verrassende groente van vandaag. Nee, want als ze echt de verrassende groente van vandaag zouden zijn dan zou er een andere groente in het blik moeten zitten dan op het etiket staat. Holland Casino is een mooie gelegenheid om 150 euro te verliezen. Áls het aan de kat lag, had hij zijn ballen nog!

En zo kan ik nog wel even doorgaan want ik ben namelijk de beste stand-up comedian van Nederland. Dat is mijn slogan. Dit is natuurlijk niet waar maar ik kan moeilijk adverteren met 'Eén van de meest onbekende stand-up comedians van Nederland en dat zal wel niet voor niets zijn!’. Deze slogan is sowieso te lang en het allitereert of rijmt niet. En daarbij ben ik bang dat ze dat ineens wel zullen geloven.
 
 

Hulp nodig of geïnteresseerd in onze diensten?

 
1 Start 2 Complete

Over de auteur

Jacob Spoelstra

https://www.linkedin.com/in/jacobspoelstra https://twitter.com/jacobspoelstra