Je kan niks meer met Sinterklaas

Average: 3.5 (15 votes)

De Jumbo heeft alweer pepernoten in de schappen liggen. Stelletje racisten! Ik moet wel zeggen dat het Sinterklaassnoepgoed dit jaar veel minder prominent aanwezig is dan andere jaren. Als we nog een jaar verder zijn, worden ze alleen nog onder de toonbank verkocht. Zelfs Hollands trots, de Hema, denkt er sterk over na of ze nog wel door moeten gaan met Zwarte Piet. Ze hadden al een bericht de wereld in gestuurd dat ze zouden stoppen met de donkere knecht van Sinterklaas maar het bericht werd in alle paniek weer ingetrokken. Er kwamen nogal heftige reacties via social media van de voorstanders van de schoorsteenveger met grote rode lippen, oorbellen en zwart krulletjes haar. Want zo zien schoorsteenvegers er namelijk meestal uit (!?).
 

Maar hoe ga je hier als merk mee om? Je klantengroep is nogal verdeeld over dit onderwerp. Aan de ene kant heb je de klanten die vinden dat het Sinterklaasfeest ‘kapot’ wordt gemaakt en aan de andere kant heb je natuurlijk ook nog je normale klanten. Want laten we eerlijk zijn, als Zwarte Piet een andere kleur schmink of misschien helemaal geen schmink meer op heeft, dan is er niet één kind die bij de binnenkomst van Sinterklaas en zijn gekleurde Pieten zal zeggen: ‘Ja, sorry jullie hebben ons feest kapot gemaakt. Breng die Playstation 4 maar weer terug naar de Bart Smit. Ik hoef hem niet meer’.

Met één mededeling van Diewertje Blok in het Sinterklaasjournaal dat de zwarte schmink op is en dat de Pieten voortaan allemaal vrolijke kleurtjes hebben, is het hele probleem opgelost en kunnen de winkeliers weer enthousiast vanaf begin juli hun Sinterklaashandel aan de man brengen. Tenzij de vrouwenbeweging ook in opstand komt en zich afvraagt waarom Sinterklaas perse een man moet zijn. 
 

Hulp nodig of geïnteresseerd in onze diensten?

 
1 Start 2 Complete

Over de auteur

Jacob Spoelstra

https://www.linkedin.com/in/jacobspoelstra https://twitter.com/jacobspoelstra