Super Mega Speciale Aanbieding

Average: 3.7 (6 votes)

Of ik nog gebruik wil maken van de speciale aanbieding, vraagt de loketmedewerker van de Shell aan mij. Ik vind twee pakjes kauwgum voor 1 euro 50 geen speciale aanbieding. Ten eerste is het niet ‘speciaal’ want je hebt elke dag een aanbieding. Dat is hetzelfde als je elke dag tegen een andere vrouw zegt dat ze 'speciaal' is. Xander de Buisonjé heeft dit concept een tijdje uitgeprobeerd maar dat werkte ook niet echt. Daarnaast twee pakjes kauwgum voor 1 euro 50 vind ik niet echt een aanbieding. Het is hooguit iets goedkoper.

Woorden zijn aan inflatie onderhevig daarom moet je met steeds heftiger woorden komen om op te vallen. Vorige week in de Albert Heijn vroeg de jongen achter de kassa aan mij of ik een bordje ‘deze kassa is gesloten’ achter mijn boodschappen wou zetten. Toen ik dat had gedaan zei hij: ‘Super!’. Nee, dat is geen ‘Super!’. Het is nog net een ‘Dankjewel’. Misschien zelfs een blik van ‘Nou was dat nou zo veel moeite?’. In je cape met je blote handen een flatgebouw optillen, dat is super. Ik denk dat als je Superman vraagt waarom hij Superman heet dat hij dan niet antwoordt: ‘Nou ik kan heel goed een bordje ‘deze kassa is gesloten’ op een lopende band zetten. 

We hebben steeds heftiger woorden nodig om iets aan te prijzen. Of ja heftiger? Mega heftiger. Misschien is het een idee om subtiel te communiceren zoals die ene verzekeraar die bijzonder is geworden door gewoon te blijven. Ik kan even niet op de naam komen van deze verzekeraar. Zie je, daar ga je al. Subtiel communiceren werkt niet. Of ze hadden het giga subtiel moeten doen dan had het wel gewerkt. Dan had ik het zeker weten ultra goed onthouden.  Super vet toch? 
 

Jacob Spoelstra, marketeer en stand-up comedian. Kijk op www.jacobspoelstra.nl

Hulp nodig of geïnteresseerd in onze diensten?

By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.

Over de auteur

Jacob Spoelstra

https://www.linkedin.com/in/jacobspoelstra https://twitter.com/jacobspoelstra